یکی از چالش های شرکت ها در روند روزمره کسب و کار ، تصمیم گیری در راستای صدور فاکتور فروش جدید برای مشتریان بر اساس میزان معوقات و فاکتورهای فروش تسویه نشده است. به بیان دیگر یکی از چالش های یک کارشناس و یا یک مدیر فروش ، تطابق سیاست های فروش شرکت مطبوع خود با تصمیمات وی برای صدور و یا عدم صدور فاکتور فروش جدید بر اساس سوابق مشتریان خواهد بود.
برای گذر از این چالش، زیرفرآیند مدیریت مشتریان اعتباری طراحی ، تولید و به عنوان یک امکان جدید به زیر سیستم فروش اضافه گردید. در این آپشن، دو پارامتر ‘سقف اعتبار’ و ‘مهلت تسویه’ برای هر مشتری و نیز دو گزارش مهم ‘فاکتورهای تسویه نشده’ و ‘گزارش سنی مانده بدهی مشتریان’ ، در اختیار کاربر قرار گرفته می گیرد.
از این پس ، مدیر فروش و یا کارشناس فروش می تواند با ملاحظه پر نشدن سقف اعتباری مشتری و میزان گذشت زمان از تاریخ درج شده در مهلت تسویه، نسبت به صدور فامتور فروش جدید تصمیم گیری نماید.