News

پینترست، شبکه اجتماعی پرکاربرد ولی گمنام

امروزه مبحث شبکه های اجتماعی در خصوص برندینگ برای صاحبان مشاغل و کسب و کار بسیار حائز اهمیت شده است. در این خصوص توجه بسیاری از مردم و صاحبان مشاغل از بین شبکه های اجتماعی مختلف ، بیشتر به شبکه های اینستاگرام، فیسبوک و توییتر بوده است. متاسفانه در سال های گذشته در کشور ما زمینه استفاده از این شبکه ها  بیشتر در راستای مقاصد شخصی بوده و کمتر جنبه تبلیغ و کسب در آمد داشته. اما مدت زمانی است که  کم کم  توجه صاحبان کسب و کار به این شبکه های اجتماعی جلب شده و از این رو شبکه های اجتماعی دیگر ، که راهکارهای منحصر به فرد خود را برای برندینگ ارائه میدهند، در کانون توجه قرار گرفته است که می توان از آنها در راستای توسعه کسب و کار استفاده نمود. یکی از این شبکه های پر کاربرد پینترست (Pinterest) نام دارد.



نام شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) از ترکیب دو کلمه انگلیسی Pin به معنی پونز و Interest به معنی علاقه‌مندی شکل گرفته و دلیل اصلی این نامگذاری این است که فرم کلی پینترست شبیه به مجموعه‌ای از تخته‌ها (Board) با موضوعات گوناگون است که تصاویر، مطالب و لینک‌های فراوانی روی این بوردها چسبانده (Pin) شده‌اند. در پینترست به دنبال هر موضوعی بگردید، دست خالی نخواهید ماند.

پینترست، شبکه اجتماعی پرکاربرد ولی گمنام در ایران   

خانم دریا سوودا (Derya Soğukdağ) استاد هنر گلدوزی و فروشنده این نوع از محصولات از کشور ترکیه

پینترست (Pinterest) یک شبکه اجتماعی با قابلیت بسیار بالا و محبوب است که امکان به اشتراک گذاری عکس ها ، فیلم ها و مطالب گوناگون با محتوای متنوع را دارد و همچنین دارای یک موتور جستجوگر کامل ، قوی و بسیار کاربردی است. پینترست هم اکنون خدمات خود را روی وب برای استفاده در کامپیوتر، تبلت و موبایل ارائه کرده و اپلیکیشن‌های آن برای کاربران اندروید و آی او اس نیز مدت هاست که در دسترس هستند.
پینترست پس از شروع کار خود در سال ۲۰۱۰ پله‌ های ترقی را به سرعت طی نمود. این شبکه اجتماعی پیشرفت خود را مدیون سیستم جستجوی پیشرفته‌ ای است که از آن استفاده می‌کند. بر خلاف شبکه های اجتماعی دیگر تصاویر به اشتراک گذاشته شده در این پلتفرم، چند ساعت پس از انتشار، نه تنها از دور خارج نمی‌شوند، بلکه ۴ تا ۵ ماه پس از پین شدن، به اوج تعداد بازدید مخاطبان خود می‌ رسند. پینترست در مارچ ۲۰۱۰ راه اندازی شد و با رشد سریع موفق شد در سال ۲۰۱۱ در مجله تایم ، عنوان یکی از ۵۰ وب سایت استارت آپ برتر را کسب کند و همچنین برنده جایزه معتبر Webby Awards گردید. در زمستان ۲۰۱۱، پینترست با بیش از ۱۱ میلیون بازدید در هفته، در زمره ۱۰ شبکه اجتماعی برتر در جهان قرار گرفته بود.
پینترست علی رغم قدرت و امکانات فوق‌العاده خود، هنوز در کشور ما ایران به اندازه اینستاگرام ، مورد توجه قرار نگرفته است.

اما بد نیست بدانیم که این شبکه اجتماعی در حال حاضر با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه (طبق آمار ارائه شده در سال ۲۰۱۷)، از پلتفرم‌های بسیار قدرتمند و معتبر در جمع شبکه‌های اجتماعی بزرگ دنیا محسوب شده و برای انواع کاربران با سلیقه‌ها و زمینه‌های کاری گوناگون حرفی برای گفتن دارد. جالب است بدانید که ۸۰% کاربران این رسانه اجتماعی را زنان تشکیل می‌دهند . همچنین نیمه عمر مفید یک پین ، هزار و ششصد بار بیشتر از یک پست فیس بوک است و در سال ۲۰۱۴ بالاترین نرخ رشد را در تمام شبکه های اجتماعی داشته است.

کاربران Pinterest با لایک کردن پست های دیگران، کامنت گذاشتن زیر عکسها  و به اشتراک گذاری مطالب دیگران،  با سایرین
ارتباط برقرار می کنند و  این دقیقا همان چیزی است که Pinterest را به یک شبکه اجتماعی داغ و محبوب تبدیل می کند.

پینترست برای به اشتراک‌گذاری محتوا، مزیت‌های فراوانی نسبت به دیگر شبکه‌‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام دارد. از جمله اینکه در پینترست از نظر اندازه، فرم و کیفیت تصویر هیچ محدودیتی وجود ندارد. در پینترست شما مجبور نیستید حتما تصاویر مربعی شکل و با ابعادی مشخص را پین کنید. پین‌ها به آسانی به هر وبسایت یا وبلاگی که بخواهید لینک می‌شوند.
در بسیاری از نقاط جهان از پینترست همانند یک سایت آگهی درست همانند دیوار و شیپور استفاده می‌شود. برای فروش کالای خود کافیست لینک آگهی خود را در صفحه خودتان پین کرده و کاربران را به سمت وبسایت آگهی ، هدایت کنید.


یکی از ویژگی های فوق‌العاده پینترست این است که کاربران ایرانی هم می‌توانند بدون نیاز به پرداخت هیچ مبلغی، از آن به عنوان محلی برای قرار دادن آگهی‌های خود استفاده کنند. قابلیت انتشار محتوای ویدیویی نیز در پینترست وجود دارد. برای انتشار ویدیو  کافی است ، لینک آن را از یک سایت پخش کننده ویدیو همانند یوتیوب یا فیسبوک به اشتراک گذاشته و  تصویر شاخص ویدیو را انتخاب کرده و کپشن مناسبی برای آن بنویسید. ویدیوی شما همانند یک پین در میان پین‌های دیگر قرار خواهد گرفت و کاربر می‌تواند با کلیک کردن روی آن، در محیط پینترست آن ویدیو را تماشا کند. راه دیگر به اشتراک‌گذاری ویدیو، داشتن یک حساب پریمیوم و استفاده از تبلیغات پولی پینترست است. در حال حاضر، امکان پخش ویدیوهای آپارات و نماشا و ... داخل محیط پینترست وجود ندارد و کاربر با کلیک روی پین، به سایت پخش کننده ویدیو هدایت می‌شود.


معرفی یک وب سایت

پینترست مجموعه ای از دانش ها ، هنر ها و مهارت های گوناگون است که شما صاحب هر  سلیقه و یا هر مهارت و تخصصی که باشید، به نسبت توانایی های خود می توانید از آن استفاده کنید و برند یا هنر خود را در معرض قرار دهید و از آن کسب درآمد کنید . این رسانه اجتماعی با قدرت و امکانات بی نظیر به شما کمک می کند تا به اهداف متفاوتی در کسب و کار خود برسید.
باید امکانات و اهداف  خود را بررسی کنید و براساس آن از این پلتفرم قدرتمند استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر در اینجا توجه شما را به بخش بیزینسی پینترست جلب می کنم که شما  می توانید با توجه به آن با استارت آپ های موفق دنیا که از این پلتفرم استفاده کرده اند آشنا شوید و برای پیشبرد و گسترش کسب و کار خود از آن بهره بگیرید.

تجربه های موفق در بخش بیزینس پینترست


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *